luni, 17 martie 2008

Discursul lui Larry Ellison

Lawrence Ellison, preşedintele Oracle a ţinut următorul discurs studenţilor care au terminat facultatea Yale. N-a putut să-şi termine discursul deoarece a fost dat jos de pe scenă.
”Dacă mă uit la voi nu văd nici un viitor fericit, nu văd nici un director proeminent. Acum sigur sunteţi bulversaţi. Asta e normal. Totuşi, vă puteţi întreba, cum vin eu Larry Ellison, care n-am terminat facultatea ca să vă judec pe voi, studenţii celei mai renumite facultăţi? Staţi să vă explic.”
Deoarece eu, Lawrence Ellison, al 2-lea cel mai bogat om a planetei, am căzut la facultate şi voi nu. Deoarece Bill Gates, cel mai bogat om al planetei a căzut la facultate şi voi nu. Deoarece Paul Allen, al 3-lea cel mai bogat om al planetei a căzut la facultate şi voi nu. Şi deoarece Michael Dell, care momentan este doar pe locul 9, a cazut şi el de la facultate şi voi nu. Şi domnul respectiv este în ascensiune. Acuma sunteţi foarte bulversaţi. Şi asta este foarte normal. Daţi-mi voie să vă încurajez, n-aţi terminat degeaba facultatea şi n-aţi făcut degeaba rost de o diplomă. N-aţi pierdut 5 ani degeaba, aţi învăţat să munciţi pentru bani puţini, să vă faceţi cunoştinţe şi să faceţi cunostinţă (mai de aproape) cu cuvântul TERAPIE. Toate acestea sunt foarte utile. O sa aibă lumea nevoie şi de salahori ca voi. O să aveţi nevoie de cunoştinţe, de programare la terapie la un psiholog. Fiindcă voi n-aţi căzut la facultate n-o să fiţi niciodată printre primii 10 cei mai bogaţi oameni de pe pământ. Şi va trebui să vă împăcaţi cu un salariu patetic de 200.000 de dolari pe an, pe care îl veţi primi de la un fost coleg de facultate care a căzut la examene şi a fost dat afară.
Acuma, probabil vă gândiţi dacă mai e vreo speranţă pentru voi? Nici o şansă. Voi sunteţi deja pierduţi. Deja aveţi creierul distrus în proporţie foarte mare, irecuperabilă. Acu' mă adresez celor care încă nu au terminat facultatea: LĂSAŢI BALTĂ FACULTATEA, FACEŢI-VĂ BAGAJELE ŞI PLECAŢI! Nu reveniţi! Îndepliniţi-vă visurile! Fiindcă sigur vă spun că dacă vi se distruge creierul veţi dispărea mai repede de pe scena afacerilor, decât dispar eu acuma de pe aceasta scenă datorită agenţilor de pază ..."

***
Ar trebui să ne dea oleacă de gândit acest discurs... Nu trebuie neapărat să renunţăm la facultate, dar cu siguranţă trebuie să privim cu alţi ochi educaţia dobândită în şcolile de tot felul... Noua ordine mondială nu mai admite învăţământul clasic, noile forme de educaţie tind să devină modele.

Niciun comentariu: