duminică, 16 ianuarie 2011

Despre moarte in folclorul nostru

Ma intrebam ce e cu fascinatia asta a folclorului nostru pentru moarte... Si am ajuns la concluzia ca nu trebuie sa uitam niciodata ca odata si odata o sa parasim aceasta lume. Sa traim ca si cand ziua de azi ar fi ultima care ne-a mai ramas de trait. Totusi sa visam ca si cand nu am muri niciodata.
Triste, tragice, aceste melodii exprima teama de neant, de momentul cand o sa parasim viata asta pentru alta despre care nu stie nimeni cum va fi. Exprima si parerea de rau pentru ce lasam in urma. Regretul de a nu ne fi ajuns viata traita. Vorba Mariei Tanase, "Poate-atunci m-oi satura, Cand o suna scandura".
Te invit sa asculti aceste melodii nu cu tristete, ci cu luare-aminte, invata din ele cum sa traiesti in asa fel incat sa pleci cu impacare, cu multumirea ca ai facut totul si nu ai ratat nimic.

Maria Tanase - Cand o fi la moartea mea



Maria Tanase - Lume, lume



George Nicolescu - Foaie verde spic de paine

2 comentarii:

elena spunea...

buna ziua, nu am avut eu inainte cand eram copila placere pentru muzica din folclor, dar acum plecata fiind de 20 de ani o vad frumoasa si deseori ascult pe internet melodii care imi aduc aminte de mama , casa si cele frumoase ... o zi buna

Alex. Chimu spunea...

Cam asa patesc multi, cand sunt departe de casa, muzica din folclor ii ajuta sa nu uite de unde au plecat si le mai alina dorul de locurile natale.